دانلود پروژه تحلیل فضای شهری

دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری خیابان سپه قزوین (اولین خیابان ایران)

پاورپوینت تحلیل فضای شهری

تحلیل فضای شهری خیابان سپه قزوین

نمونه موردی تحلیل فضای شهری

کد محصول: m43

در این پروژه از archnovin.ir به تحلیل فضای شهری خیابان سپه قزوین (اولین خیابان ایران) پرداخته شده است. این پروژه در قالب 47 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

تحلیل فضای شهری خیابان سپه قزوین

مفهوم خیابان (خی آب ان)

خی به معنی جوی آب به معنی جایی که آب از زمین می جوشد و الف و نون آخر آن هم در آخر بسیاری از نام های جغرافیایی ایران نیز آمده است خیابان همانجایی است که سیاست را با توده ها پیوند میدهد. خیابان نقش مهم در زمینه مطالعات شهری علوم اجتماعی فرهنگ اقتصاد وحتی سیاست دارد. در یک جامعه مدرن خیابان ها نقشی اساسی در فرم دهی و هویت بخشی به کالبدهای شهری و حتی مردمان آن شهر ایفا می کند.

پس بنا براین بهتر است که بدانیم اولین خیابان ایران چگونه بنا شد.

شهر تاریخی قزوین را میتوان پیشگام احداث خیابان به معنای (طراحی و ایجاد یک فضای شهری با ارزش) دانست خیابانهایی همچون  چهارباغ اصفهان . خیابان باغ همایون  و لاله زار در تهران همگی ثمره شناخت حاکی از فضای شهری است  که خیابان سپه (دولتی) در دوره صفوی آن را برای تمام این سرزمین به یادگار گذاشت.

تحلیل فضای شهری خیابان سپه قزوین

در دوره صفوی به دستور شاه طهماسب اول، اراضی زنگی‌آباد از میرزا شرف جهان قزوینی خریداری شد و با عنوان جعفرآباد برای ساخت کاخ‌ها، باغ‌ها و عمارت‌های حکومتی تعیین شد؛ سپس، مجموعه کاخ و باغ‌هایی در این اراضی طراحی و ساخته شد که دولتخانه و باغشهر صفوی در قزوین در این منطقه شکل گرفت. توصیف‌ها و تعاریفی که عبدی بیک در اشعار خود از دولتخانه صفوی کرده است، بیان‌گر ساختار باغ‌ها است.

خیابان دولتی که درزمان پهلوی به نام سپه تغییر یافت. از ضلع شمال به سردر عالی قاپو و از جنوب به راه آهن می رسد. درسال 1387 رسما به عنوان اولین خیابان ایران در فهرست آثار ملی ثبت شد. در ضلع غربی مسجد جامع و در ضلع شرقی بازارچه سپه حوزه علمیه و مسجدشیخ الاسلام خیابان سپه درعصر شاه تهماسب به عنوان نقطه مرکزی شهر و محل عبور ومرور اشراف درباریان وسران محسوب میشد از همین رو بود که مردم خیابان مذکور را دولتی می خواندند. اطراف خیابان پوشیده از درختان چنار وسپیداردرختان سرو و یاسمن بود.

دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری خیابان سپه قزوین (اولین خیابان ایران)

تعداد صفحات: 47 اسلاید پاورپوینت

حجم فایل: 7 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

تحلیل فضای شهری خیابان سپه قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *