پروژه معماری اسلامیدانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود پروژه مرمت خانه کلبادی در مازندران

دانلود پروژه مرمت ابنیه

دانلود پروژه مرمت خانه کلبادی

کد محصول: M10

در این پروژه از archnovin.ir   مرمت خانه کلبادی در مازندران ارائه شده است. این پروژه در قالب 100 اسلاید پاورپوینت آماده شده است.  در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پروژه مرمت خانه کلبادی در مازندران

دانلود پروژه مرمت خانه کلبادی در مازندران

بنای خانه کلبادی از جمله ابنیه مسکونی بجا مانده از دوران قاجار و نمونه بارزی از معماری مسکونی فودالی این دوران در منطقه معتدل و مرطوب مازندران می باشد.

 سازنده این بنا شخصی به نام سردار جلیل از امرای ارتش قاجاربوده که بعدها به نوه او یعنی منوچهرخان کلبادی از نمایندگان مجلس سنا در دوران پهلوی اول رسید. ویژگیهای بارز معماری سنتی مازندران بخوبی در ساختار و سازه این اثر 120 ساله مشهود است.

دانلود پروژه مرمت خانه کلبادی در مازندران

آنچه در مورد معماری حاکم بر بنای کلبادی می توان گفت که این خانه نمونه بارزی از معماری برونگرایی بومی اقلیم منطقه معتدل مرطوب حاشیه دریای خزر در ناحیه دشت و مربوط به دوران قاجار می باشد که تحت تاثیر نوع زندگی فودالیستی صاحبان آن دستخوش تغییراتی در ترکیب بندی فضاهای خود شده است. فضاهای باز اصلی بنا شامل : حیاط پیشین ( جنوبی) و حیاط میانی و حیاط پسین ( شمالی ) و نیز حیاط خلوت مخصوص مهمان خانه و فضاهای بسته اصلی و قسمت شاه نشین مخصوص خانواده صاحبخانه و قسمت مخصوص ملازمین و آشپزخانه و مهمانسرا می باشد که فضاهای جانبی نظیر طویله و بارانداز در جوار آنها دیده می شود.

تزئینات خانه کالبدی

تزئینات بکار رفته در این بنا به 2 دسته کلی چوبی و آجری تقسیم می گردد.

  • تزئینات چوبی :

شیر های چوبی:  این عناصر که علاوه بر ایجاد بنای زیبا دارای نقش سازهای نیز می باشد و علاوه بر افزایش سطح مقاوم در برابر باران و حفاظت از دیوارها در سبک تر بودن وزن تمامشده بام نیز موثرند.

پنجره های ارسی : این پنجره ها که در ضلع جنوبی ساختمان  قرار دارند با کنترل نور وارده به بنا و همچنین کنترل سیرکولاسیون و تهویه هوای داخل بنا موثر بوده و از دیدگاه هنری نیز حائز اهمیت می باشند.

درها و نورگیرها: در ضلع شمالی بوده و از نظر زیبایی ارسی های بنا کمتر نمی باشند.با توجه به وزش نسیم شمالی از که برای تهویه هوا مناسب است.نقش موثزی در کاهش رطوبت

اشباع محیط دارند. همچنین پوشش تخته کوب و پلورهای بکار رفته در سقف طبقات نیز درخور توجه بوده و به زیبایی ساختمان می افزاید.

  •  تزئینات آجری :

در پیرامون حیاط پیشین به روی دیوارهای حیاط سلسله ای از طاقنما های تزئینی دیده می شود که در قسمت تحتحانی هر یک  قابی آجری نقشی متفاوت را در بر گرفته است. این نقشها شامل آجرچینی خفته راسته و بند رومی و چلیپا می باشد  که ایجاد یک ریتم تغیر کنند می کند.این ریتم در نهایت چشم را به حمام و ورودی حیاط بیرونی و طویله و سرانجام خروجی حیاط  راهنمایی می کند. همچنین در طبقه بالای بنا در منتهی الیه غربی دیوار جنوبی دیواری مشبک از آجرهایی که به شکل فخر مدین ساخته شده دیده می شود که تاثیر زیادی در تهویه هوای داخلی دارد. لازم به یادآوریست که در اکثر جرزها از سمت داخل بنا طاقچه هایی در امتداد رفی ممتد که در کلیه اتاقها دیده می شود وجود دارد.

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت خانه کلبادی در مازندران

تعداد صفحات: 100 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 5 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود پروژه مرمت خانه کلبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *