دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود پروژه مرمت خانه رجایی در خراسان

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود پروژه مرمت خانه رجایی در خراسان

کد محصول: M34

در این پروژه از archnovin.ir مرمت خانه رجایی در خراسان ارائه شده است. این پروژه در قالب 48 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پروژه مرمت خانه رجایی

موقعيت فعلی  خانه رجایی

منزل مسكوني آقای رجايی در خيابان خسروی نو ـ كوچی سرشور ـ سرشور 20 ( كوچی پرتو ) و پلاك واقع است.

 تاريخچه و وجه تسميه اثر:

منزل مسكونی آقای رجايی در حدود 70-60 سال پيش ساخته شده است و طبق شواهد در دست، با توجه به نوع تزئينات آن و همچنين اظهارات مالك، زمان ساخت بنا به اواخر دوران قاجار و اوايل دوران پهلوی میگردد.

مالك بنا آقاي رجايی می باشند و شغل فرش فروش مشغولند. با توجه به اينكه اين بنا اكنون به مسافرخانه تغييركاربري داده است و آقای اسفرايني به مدت 2 سال آنرا اجاره كرده اند و همچنين عدم دستيابی به مالك اصلی (آقای رجايی) اطلاعات دقيقتری نسبت به زمان ساخت و شخص سازنده بنا در دست نمی باشد.

اين بنا از 2 قسمت تشكيل شده است كه قسمت جديد ساز آن حدود 35 ـ 30 سال عمر دارد و 2 طبقه مي باشد.

دانلود پروژه مرمت خانه رجایی

 نوع و توضيحات مالكيت خانه رجایی:

در حال حاضر اين بنا در مالكيت فرزند آقاي رجايي مي باشد كه اين منزل را مدت 2 سال به آقاي اسفرايني اجاره داده اند.

منزل مسكوني رجای در داخل كوچی پرتو و بعد از گذر از يك پيچ در مسير راه باريك قرار گرفته است.  بنا دارای يك وروديی می باشد كه از كوچه پرتو ( سرشور 20 ) باز می گردد . درب ورودی آهنی بوده و در سالهای اخير تعويض شده است. بعد از ورود از درب اصلی اول نماي اصلي و بزرگ خانه كه متقارن می باشد ديده می شود. همراه با حوض و 3 باغچه بزرگ كه در داخل حياط قرار دارند. حياط كفپوشهايی آجری به صورت مربع و لوزی دارد كه رنگ سيمان خاكستری دارند و به نام آجر قداقی معروف هستند. مساحت كل حياط تقريباً 800 مترمربع است.

در سمت راست ورودی ( ضلع غربی بنا ) يك ساختمان دو طبقه وجود دارد كه در حدود 30 سال پيش ساخته شده است. اين خانه دارای پنجره های چوبی بزرگی می باشد و در داخل هم  چند اتاق به همراه آشپزخانه و سرويسها وجود دارد.

در ضلع شرقی بنا نيز دستشويی هايی برای مسافرين احداث شده است و در كنار آن نيز يك اتاق كوچك جهت نگهبانی و سرايداری وجود دارد.

نماي اصلی  بنا دارای گچكار می باشد كه رنگ آميزيی زيبايی شده است. در بالای نما نيز قرنيز زيبايی با آجر كاريی به چشم می خورد كه براي حفاظت از نما و شستگی آن به وسيله باران و … احداث شده است.

در داخل بنای اصل 2 پلكان در 2 طرف ارتباط با طبقی بالا را فراهم می آورند، در طبقه همكف يك حوضخانه و دو اتاق در 2 طرف آن به چشم می خورد كه در پشت يكی از آنها مطبخ قرار دارد و در پشت اتاق ديگر انباری می باشد.

در طبقه بالا نيز چندين اتاق تو در تو و همچنين راه پله پشت بام قرار گرفته اند.

 

دانلود پروژه مرمت ابنیه

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت خانه رجایی در خراسان

تعداد صفحات: 48 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 3 مگابایت

قیمت قبلی: 160000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

دانلود پروژه مرمت خانه رجایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *