دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود کاملترین پروژه مرمت خانه حاج سلطان در مازندران

دانلود پروژه مرمت ابنیه

پروژه مرمت خانه حاج سلطان در مازندران

کد محصول: M23

در این پروژه از archnovin.ir مرمت خانه حاج سلطان در مازندران ارائه شده است. این پروژه در قالب 65 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

پروژه مرمت خانه حاج سلطان در مازندران

سرای مهدی سلطان برای استفاده شخصی و به طور دایم استفاده می شده است ولی دارای کاربرد نظامی و دفاعی نیز بوده است و در واقع می توان این محل را مقر نظامی سران مهدی سلطان به شمار آورد. بقایای برجک های نظامی در دو طرف درب ورودی محل استقرار و استراحت سربازان به حساب می آمدند که نشان دهنده کاربر د نظامی این بنا و مجموعه هستند بنای سرای حاج مهدی سلطان دارای شش اتاق است که با این عناوین می توان آنها را نام گذاری کرد. اتاقهای شرقی غربی که احتمالا به عنوان تابستان نشین مطرح بودند و در کنار اتاق شرقی سه در شمالی و جنوبی هستند که با هم در ارتباط اند دو اتاق میانی نیز در کنار اتاق غربی وجود دارد که میانی شمالی با اتاق غربی و سه دری شمالی و میانی جنوبی با سه دری جنوبی در ارتباط می باشند. بنا دارای دو ایوان مسقف شمالی و جنوبی است و از طریق پله نسبتا کوچک ( اما با ارتفاع بلند ) با زمین مرتبط می شود. هر یک از نماهای شمالی و جنوبی دارای این ردیف پله ها هستند، هریک از اتاقهای نامبرده شده، ایوانهای شمالی و جنوبی و نیز پله ها در پلان زیر مشهود است.

پروژه مرمت خانه حاج سلطان در مازندران

ورود به بنا از دو طریق صورت می گرفته است یکی از محل ورودی فعلی که ورودی اصلی بوده است و دیگری که بیشتر ورودی سواره نظام بوده است و در سمت شرق زمین قرار گرفته است. بنا مطابق با شرایط اقلیمی روی کرسی قرار گرفته است که از نفوذ رطوبت به داخل جلوگیری شود و در بخشهای خالی میان این کرسی ها فضاهایی به عنوان انبار تشکیل می شده است که در فصول مختلف کارکرد های مناسبی داشته اند. پی ساختمان از آجر است که با عرض بیشتر از کرسی تفکیک میشود. کف از تیر های چوبی و تخته های رویی این سطح تیر پوش را مسطح ساخته است و بر روی آن نیز دو لایه ملات کاهگل ضخیم و نازک کشیده است.

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود کاملترین پروژه مرمت خانه حاج سلطان در مازندران

تعداد صفحات: 65 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 5 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه مرمت خانه حاج سلطان در مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *