دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود کاملترین پروژه مرمت عمارت سرهنگ ایرج

دانلود پروژه مرمت ابنیه

دانلود پروژه مرمت عمارت سرهنگ ایرج

کد محصول: M27

در این پروژه از archnovin.ir مرمت عمارت سرهنگ ایرج ارائه شده است. این پروژه در قالب 60 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پروژه مرمت عمارت سرهنگ ایرج

بنای قدیمی و بسیار ارزشمند خانه سرهنگ ایرج در محله پامنار یکی از ارزشمند ترین ساختمان های موجود منطقه براساس نقشه حصار صفوی موسیو کرشیش، که اولین نقشه تهران براساس نفشه کشی علمی بوده است، این بنا به نام خانه میرزا آقا خان در محدوده زمینه  ای منسوب به میرزا آقاخان حک شده است.

در دوره بعدی طبق نقشه حصار ناصری عبدالغفار، این ملک به نام خانه میرزا زکی خان خوئی ثبت شده است که قدمتی بیش از صد سال دارد.

دانلود پروژه مرمت عمارت سرهنگ ایرج

به دلیل دور بودن نسبی بنا نسبت به خیابان های اصلی و راههای سواره رو دسترسی به بنا از طریق راههای پیاده امکان پذیر است و کسانی که قصد دیدن بنا را دارند باید مسیر کوتاهی را پیاده در بافت بپیمایند.

این امر از دو حیث قابل بررسی است. از یک جهت دور بودن نسبت به خیابان اصلی باعت ایمن ماندن بنا از لرزش های بوجود آمده توسط اتومبیل ها می گردد ولی از طرف دیگر عدم دسترسی راحت و آسان به بنا باعث بوجود آوردن عوامل منفی زیادی برای بنا می گردد.

با توجه به بررسی های تاریخی انجام شده در منطقه حداقل قدمت پیش بینی شده برای  خانه سرهنگ ایرج 100سال است و به احتمال فراوان تاریخ ساخت بنا در طی سال های1285-1290شمسی بوده است.

به طور کلی کالبدی مجموعه به گونه ای است که دارای یک ورودی بسیار مهم درمرکز، یک مجموعه ساختمانی در شمال آن ویک فضای سبزبه عنوان تنفس وحیاط درجنوب می باشد. شکل مجموعه همان گونه که اشاره شد تخیل انسان رابه سمتی می برد که باورکنیم مجموعه حاضر باقی مانده ی  مجموعه ی کامل تر است که طی دوران گذشته تخریب شده وامروز تنها همین بخش حاضر در مقابل است.

تنها دسترسی به داخل مجموعه از ورودی بدنه غربی کوچه شمالی جنوبی سوفیا نیست. این ورودی فضای مربع شکل مفصل مانند است با سقفی تخت چهار ستون به شکل ستونهای دو تایی در طرفین و یک ورودی با قوس نیم دایره با تزئینات گچی روی آن. در فضای ورودی موصوف 2 در چوبی دو لنگه وجود دارد که در روبرو واقع شده در ضلع غربی فضای تقسیم به راهروی مستطیل شکل و از آنجا به حیاط اول راه دارد.

دانلود پروژه مرمت عمارت سرهنگ ایرج

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود کاملترین پروژه مرمت عمارت سرهنگ ایرج

تعداد صفحات: 60 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 5 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

دانلود پروژه مرمت عمارت سرهنگ ایرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *