دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخیپروژه معماری اسلامی

دانلود پروژه مرمت خانه نصيری خرم‌آباد

دانلود پروژه مرمتی ابنیه تاریخی

دانلود پروژه مرمت خانه نصيری خرم‌آباد

کد محصول: M4

در این پروژه archnovin.ir به تحلیل و بررسی مرمت خانه تاریخی خانه نصيری در خرم‌آباد پرداخته است. این پروژه در قالب 40 اسلاید پاورپوینت آماده شده است.  در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پروژه مرمت خانه نصيری خرم‌آباد

خانه نصيری در غرب شهر خرم‌آباد و در ميان بافت قديم شهر قرار گرفته است. رشته كوه سفيد كه از شهر خرم‌آباد شروع میشود و همچنين پناهگاه صخره‌ای پاسنگر شمال اين اثر را در بر گرفته‌اند. خيابان قديم معروف به كمر بندي كه نام كنونی آن شهيد اردشير كرمی است از جلوی اين منزل عبور میكند. اين محله كه به پاسنگر شهرت دارد از قديميترين محله‌های شهری خرم‌آباد است كه بافت مسكونی آن اكنون فرسوده شده و بيشتر منازل قديمی آن در حال تخريب و باز سازی هستند.

تاريخچه ساخت اثر با توجه به مدارك مكتوب و اسناد قديمی كه در پايان گزارش آورده شده، ويژگیهای معماری آن، و همچنين مقايسات به عمل آمده با منازل ديگر در سطح شهر خرم‌آباد از جمله منازل كشفی- ميرزا صيد رضا- پور ابوالقاسمی و صفر دارائی، میتوان تاريخ ساخت اين بنا را به اواخر دوران قاجاری نسبت داد. البته اين بنا با توجه به سند شماره1 در دوران پهلوی نيز تعميرات و مرمت‌هائي در آن صورت گرفته است. بنا به گفته مالكين بنا و اسناد موجود كه متأسفانه به دست ما نرسيد، در زمان احمد شاه قاجار امتياز تأسيس اداره پست در دو شهرستان استان لرستان يعنی خرم‌آباد و بروجرد از سوي دولت وقت صادر میشود؛ امتياز شهرستان بروجرد به آقاي كلانتر و امتياز شهرستان خرم‌آباد به آقای محمدشمس كه پدر بزرگ آقاي نصيری بوده، داده میشود و منزل مورد بحث تبديل به اداره پست و دراقع اولين اداره پست شهر خرم‌آباد گرديد. اين منزل تا سال 1308 هجری شمسی اداره پست بوده و به آن پستخانه اطلاق میشده است.
نوع مالكيت اثر:
مالكيت اثر به صورت خصوصي و در اختيار وارثين مرحوم نصيری رئيس سابق اداره پست شهرستان خرم‌آباد میباشند.

دانلود پروژه مرمت خانه نصيری خرم‌آباد

خانه نصيری دارای پلانی به شكل مربع نامنظم و دو طبقه همكف و اول است . ابعاد كلی بنا 22/20*25/20 متر و مساحتی بالغ بر 70/430 متر دارد. در ورودی بنا به سمت شمال باز میشود و پس از يك راهرو به طول 15/3 متر و عرض 43/1 متر به فضای حياط میرسد . حياط اين منزل را درختان انار در بر گرفته و در وسط آن يك حوض رنگی وجود دارد. طول حياط 71/10 متر و عرض آن 35/7 متر است. فضاهای معماری از سه طرف حياط را در بر گرفته و فقط از ضلع شرقی و به ديوار ختم میشود.
فضاهای معماری در طبقه همكف اين بنا به سه قسمت شمالی، غربی وجنوبی تقسيم میشوند

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت خانه نصيری خرم‌آباد

تعداد صفحات: 40 اسلاید

حجم فایل: 3 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود پروژه مرمت خانه نصيری خرم‌آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *