دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود کاملترین پروژه مرمت خانه صادقی در لاهیجان

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود پروژه مرمت خانه صادقی در لاهیجان

کد محصول: M35

در این پروژه از archnovin.ir کاملترین مرمت خانه صادقی در لاهیجان ارائه شده است. این پروژه در قالب 102 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پروژه مرمت خانه صادقی در لاهیجان

خانه صادقی یکی  از بناهای مسکونی است که در بافت قدیمی شهر لاهیجان قرار دارد. ساختمان آن دارای یک تالار و یک شاه نشین با تاق گنبدی و سقف مقرنس کاری شده و اُرسی های مشبک است. اتاق های جنبی آن نیز تزئینات نقاشی و گچ بری دارد.

  تزئينات خانه صادقی در لاهیجان بسيار ظريف و استادانه اجرا شده و مشخصة يك معماري مسكوني دورة قاجاري در گيلان است دو در ورودي به شاه نشين راه پيدا مي كند . بر بالاي درها پنجره هاي مشبك نصب شده است . يك نوار مقرنس ايوان را احاطه كرده است و ايوان داراي دو ستون چوبي است . قسمت بالاي ستونها با نقوش مختلف تزئين شده است چهار لنگه در بسيار نفيس و با نقش گل و بوته تالار را به اطاقهاي جنبي ارتباط مي دهد . طاقچه ها و ديوارهاي داخل تالار و اطاقها همه داراي نقشهاي تزئيني با رنگ و روغن است .

  دانلود پروژه مرمت خانه صادقی در لاهیجان

از شمال به طول 352 متر با پیشروی 6.1 و به عرض 1.6 در جهت شمال شرقی به درب خروجی به کوچه قدیمی سینما ایران و از شرق به طول 246 متر و از جنوب به طول 39 متر و از غرب به طول 37 متر متضمن حمام خانه و محل استقرار آبگرمکن و درب ورودی با سردروازه 29 متر که به کوچه بن بست عبور عام ختم می شود.

عرصه خارجی از بنا (حیاط) در سمت شرق باغچه بندی شده و در محدوده عرصه و در وسط زمین متمایل به غرب یک دستگاه ساختمان یک طبقه با کرسی به ارتفاع 1.4 و بعد ار کرسی به ارتفاع 4 متر در زیر سقف شیروانی دو پوشه قدیمی و پوشش سفال سنتی قرار دارد. با توجه به شیوه سبک بنا می توان زمان احداث آن را به اواخر دوره قاجاریه نسبت داد.

دانلود پروژه مرمت خانه صادقی در لاهیجان

سردر اغلب خانه ها به خصوص خانه های مجلل دارای سر در یا درگاه بوده اند. اجزای سردر متشکل از چهارچوب و قالب های روی آن بوده است. ( قاب ایرانی متشکل از دو قاب مربع در بالا و پایین و یک قاب مستطیل در وسط بوده است) تخته هایی را که در کنار هم قرار می گیرند، به وسیله گل میخ با تخته هایی که در پشت آن قرار داشت به هم وصل می شدند. برجستگی عمودی وسط در که از بیرون دیده می شود دماغه نام دارد دو عنصر فلزی حلقه برای زنان و کوبه برای مردان بر روی اغلب درها جای داشته است.

دانلود پروژه مرمت خانه صادقی در لاهیجان

جبهه جنوب از غرب به شرق یک درب دو لنگه به ابعاد 1.80 × 1.25 با دو دریچه 80 × 60 جدیدساز و بعد از آن یک درب دو لنگه قدیمی ساز از جنس چوب آزاد به ابعاد 1.80 × 1.25 و در بالای درب پنجره طاقی شکل شبکه ای قدیمی با شیشه به ابعاد 1.80 × 1 و جناحین آن دو پنجره کوچک شبکه ای قدیمی هر یک به ابعاد 80 × 60 با شیشه و بعد از آن پنجره شیشه ای قدیمی به صورت بالا و پایین دو لنگه در چهار دهنه کلا با قاب به ابعاد 4 × 2 با شیشه قدیمی رنگی و سفید. در انتهای هرم یک باب توالت جدید ساز به ابعاد 2 × 1.60 – جبهه شمالیی- عینا به وضیعت جبهه جنوبی.

دانلود پروژه مرمت ابنیه

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود کاملترین پروژه مرمت خانه صادقی در لاهیجان

تعداد صفحات: 102 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 10 مگابایت

قیمت قبلی: 160000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

دانلود پروژه مرمت خانه صادقی در لاهیجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *