دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخیپروژه معماری اسلامی

دانلود پروژه مرمت امام زاده یحیی

دانلود پروژه مرمت ابنیه

دانلود پروژه مرمت امام زاده یحیی

کد محصول: M7

در این پروژه archnovin.ir  مرمت امام زاده یحیی در ورامین ارائه شده است. این پروژه در قالب 63 اسلاید پاورپوینت آماده شده است.  در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پروژه مرمت امام زاده یحیی

معرفی امامزاده یحیی

یحیی بن علی ابن عبدالرحمن بن قاسم بن حسن بن » : ابوالفرج اصفهانی راجع به سلسله النسب امامزاده یحیی مینویسد زید (بن ابی محمد الحسن)، مادرش دختر عبدالله بن ابراهیم بن محمد بن عبدالله بن محمد بن علی بن عبدالله بن جعفر بن ( الاصفهانی، 635 :1380 )« ابی طالب است؛ و او را یاران عبدالله بن عزیز حاکم شهر = ري، در یکی از قراء ري به قتل رسانیدند

از طالبیانی که وارد به ورامین شدند یکی فرزند قاسم بن الحسن » : ابواسماعیل ابراهیم بن ناصر بن

 طباطبائی نیز مینویسد بن زید بن الحسن بوده است. نام او یحیی بن علی ابن عبدالرحمن بن قاسم بن حسن بن زید بن امام حسن میباشد.

دانلود پروژه مرمت امام زاده یحیی
بقعه امام‌زاده يحيی در جنوب‌‌شرقی ورامين در محله كهنه گل در قبرستانی واقع شده و فاصله آن به خط مستقيم تا مسجد‌جامع بسيار كم است تاريخ بناي آن محرم سال 707 هجری قمری است و بانی آن را ابومحمد ابی زيد ذكر كرده‌اند راه وصول به امام‌زاده كوره راه باريكی است كه از ميان مزارع گندم و صيفی جات میگذرد. سبك معماری بنا شباهت زيادی به مسجد‌جامع و برج علاء‌الدين دارد.

بنای امام زاده یحیی  در منطقه ی  کهنه گل واقع شده و فاصله آن به خط مستقیم تا مسجد جامع بسیار کم (حدود یک کیلومتر) است (تصاویر 1 و 2). در گذشته راه وصول به بقعه راه باریکی بود که از میان مزارع گندم صیفیجات میگذشت ،

( اما امروزه به علت توسعه شهر ورامین بنای امامزاده در داخل محدوده شهری قرار گرفته استتزیینات گچبری و کاشیکاری های خود، اهمیتی جهانی دارد. در این بقعه، آرایه هاي گچبری وسعت زیادی از تزیینات را به خود اختصاص داده است به گونه اي که در بخش های مختلف بنا از جمله: گوشه سازی ها (سه کنج)، دیوار سمت قبله، سقف و کتیبه ثلث تاریخدار درون بقعه، می توان نمونه های منحصر به فردی از این تزیینات را مشاهده کرد.

بنای موسوم به امامزاده یحییکی از چند اثر تاریخی منسوب به دوره ایلخانی در ورامین است که با شماره 199 در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

این بنا، برجی هشت گوش و مسجدی با طاقهایی در دو سوی یک صحن باریک و یک سردر در جوار امام زاده دارد. زیبایی و درخشندگی کاشی های ازاره و محراب بنا غیر قابل وصف است، البته بخشی از این کاشی ها برداشته شده و به فروش رفته اند.

با توجه به محراب کاشی مورخ احتمالا 663 و تعداد زیادی از کاشی های ستاره ای شکل این بنا، که متعلق به سالهای 660 تا 663 است و در موزه های معروف دنیا نگهداری می شود، بنای امام زاده را از آثار قرن هفتم هجری قمری دانسته اند.

این بنا چندی پس از احداث به کاشی مزین شده و تقریبا نیم قرن بعد از آن، تزیینات بنا با گچ بری دیوارها و کاشی کاری مرقد تکمیل شده است. بنای اولیه امام زاده، گنبدخانه ای مربع شکل بوده که در دوره های بعد، با فضاهای کوتاه تر احاطه شده است.

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت امام زاده یحیی

تعداد صفحات: 63 اسلاید

حجم فایل: 10 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود پروژه مرمت امام زاده یحیی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *