دسته‌بندی نشده

دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان دروازه قدیم قزوین

پاورپوینت تحلیل فضای شهری

تحلیل فضای شهری دروازه قدیم قزوین

نمونه موردی تحلیل فضای شهری

کد محصول: m44

در این پروژه از archnovin.ir به تحلیل فضای شهری میدان دروازه قدیم پرداخته شده است. این پروژه در قالب 42 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

تحلیل فضای شهری میدان دروازه قدیم قزوین

قدمت‌ و سابقه‌ تاریخی‌ منطقه‌ قزوین‌ به‌ دوران‌ حكومت‌ مادها در قرن‌ نهم‌ پیش‌ از میلاد می‌رسد. در آن‌ زمان‌ ناحیه‌ قزوین مورد تاخت‌ و تاز اقوام‌ مختلف‌ از جمله‌ دیالمه‌ طبرستان‌ قرار می‌گرفت‌. قزوین‌ در اوایل‌ دوران‌  اسلامی‌ محل‌ استقرار نیروهای‌ فاتح‌ عرب‌ بود و در اوایل‌ دوره‌ صفوی‌ به‌ پایتختی‌ انتخاب‌ شد.

در دوره ‌قاجار و معاصر نیز به‌ دلیل‌ نزدیكی‌ به‌ تهران از كانون‌های‌ مهم‌ حكومتی‌ محسوب‌ می‌شد. شخصیت‌های‌برجسته‌ ادبی‌ و اجتماعی‌ مانند عبید زاكانی‌، علامه‌ قزوینی‌، علامه‌ دهخدا و عارف‌ قزوینی‌ از شاعران‌ توانای‌دوران‌ مشروطیت‌ از این‌ شهر برخاسته‌اند.

شهر قزوین در نیمه قرن سوم هجری قمری دارای 7 دروازه بوده است که امکان ورود به شهر را فراهم می‌ساختند. در دوره قاجاریه 9 دروازه در گرداگرد قزوین وجود داشتند که با حصار پیرامون شهر به یکدیگر می‌پیوستند و عبارت بودند از پنبه ریسه، راه (درب) کوشک، شیخ‌آباد، رشت، مغلاوک، خندقبار، شهزاده حسین، مصلی و تهران که هم‌اکنون از میان آن بناهای باشکوه، تنها دو دروازه تهران و راه کوشک باقی مانده‌ و بقیه در اثر خیابان‌کشی‌ها و عدم توجه به مرور زمان شگفت آن‌ می‌باشد  ویران شدند.

دروازه تهران قدیم در بیرون شهر قزوین ساخته شده بود و مردم و وسایل نقلیه از زیر طاق بزرگ آن رفت و آمد می‌کردند اما در حال حاضر به دلیل گسترش جمعیت، درون شهر قزوین و در میان میدانی محفوظ شده است.

بنای دروازه آجری و دارای یک سردر اصلی و دو راه ارتباطی در طرفین است. سردر میانی دارای عرض و ارتفاع بیشتر و قوس تیزه‌دار است. این دروازه هشت گلدسته دارد. ورودی اصلی آن‌ها دارای رسمی‌بندی و کاسه‌بندی است. این دروازه همچون دروازه درب کوشک دارای کاشی‌کاری‌های بسیار زیبایی است که تحسین سفرنامه‌نویسان از آن، گویای عظمت و زیبایی شگفت آن‌ می‌باشد که از دوره قاجار به یادگار مانده و هم اکنون مراحل پایانی مرمت خود را سپری می کند.

مراحل مرمتی این بنای تاریخی که شامل برداشت بام فرسوده و اجرای مجدد، مرمت از اره دور بنا، کف سازی بام، ساماندهی بندکشی، ساماندهی و تثبیت کاشی‌های فرسوده بود که در مراحل پایان کار است. برای مرمت این بنا اعتباری بالغ بر 155 میلیون ریال اختصاص یافته که در مدت زمان سه ماهه به پایان خواهد رسید. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: دروازه تهران ‌قدیم یکی از سه دروازه منتهی به ری و تهران است که تا دوره قاجار کاربرد داشته است، این بنای زیبا با شماره 392 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان دروازه قدیم قزوین

تعداد صفحات: 42 اسلاید پاورپوینت

حجم فایل: 5 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

تحلیل فضای شهری میدان دروازه قدیم قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *