نمونه موردی اقامتگاه سالمندان

دانلود نمونه موردی خانه سالمندان در آلمان

مونه موردی خانه سالمندان خارجی

نمونه موردی خانه سالمندان خارجی در آلمان

کد محصول: m40

در این پروژه از archnovin.ir به تحلیل و بررسی یک نمونه موردی خانه سالمندان خارجی در آلمان پرداخته شده است. این پروژه در قالب 27 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

نمونه موردی خانه سالمندان خارجی در آلمان

“کرت کوین” روانشناس آلمانی معتقد است تحقیق درباره ی شخصیت هرکس باید بر پایه محیط و فضای اطراف وی آغاز  گردد.

منظور از این فضا تنها یک فضای محدود هندسی نیست بلکه منظور فضای فعال و تاثیر گذار است که در شکل گیری فرد شرکت می کنند و خلوت و امنیت و آزادی او را تضمین و محافظت می نماید.

از آنجا که علم روانشناسی با تمامی حیطه های زندگی انسان مرتبط است می تواند نقش موثر و سهمی در حل مسائل داشته باشد. به ویژه در عصر کنونی که پیچیدگی ها، فناوری های روز افزون و تغییرات سریع در جامعۀ در حال توسعه و مشکلات و معضلات گوناگون و متعددی را برای انسان پدید آورده است، نیاز به کاربرد یافته هایی که برگرفته از پژوهش هایی ناب در قلمرو متنوع علم روانشناسی باشد، بیش از پیش احساس می شود.

یکی از پدیده های جهان امروزی،افزایش سن  و پیر شدن جمعیت است . بطوریکه بر طبق پیش بینی ها در سال ۲۰۲۵ از هر هفت نفر در جهان، یک نفر بیش از ۶۰ سال خواهد داشت.

با توجه به آنکه این گروه به عنوان یک گروه ویژه، نیازهای ویژه و خاص خود رادارند،لازم است. امروزه ساختمانهایی که به عنوان مراکز پیشگیری و درمان سالمندان استفاده می شوند عموماً ساختمان هایی هستند که از لحاظ کالبد معماری متناسب با نیازهای سالمندان نمی باشد و صرفاً عملکرد فیزیکی درمانی در آنها لحاظ گردیده است و در کل فضایی با طراوت و شادابی برای زندگی سالمندان نیست.

توجه به فضای سبز و سازگاری بنا با طبیعت در طراحی مجتمع های مسکونی اقامتی نکته ای حائز اهمیت می باشد اما هنگامی که ساکنین مجتمع را سالمندان و بیماران تحت مراقبت تشکیل می دهند این اهمیت نیز دو چندان می گردد. این اصل در” خانه سالمندان برگ بریت” واقع در کشور آلمان به خوبی رعایت شده است و پیوندی مناسب میان بنا و پارکی که مجتمع در آن ساخته شده است دیده می شود. بنای اصلی این مجتمع ساختمانی در سال 1970 ساخته شد و در سال 2000 مورد باززنده سازی قرار گرفت.طراحی این مجتمع بر عهده  کافمن تیلینگ (Kauffmann Theiling) بود.

در طرح باز بینی بنای قدیمی ، محوطه و تمامی ابعاد و مصالح بازشوها و نماها تغییر کرده و علاوه بر بلوکی دو طبقه ، قسمت های اندکی نیز به ساختمان قدیمی افزوده شده است. فضاهای داخلی مجتمع نیز شامل این تغییرات شده و علاوه بر تغیی رنگ امیزی دیواره های داخلی تمامی کفپوش های داخلی نیز مجددا نصب شده اند.

ساختار کنونی بنا را می توان متشکل از یک ساختمان L شکل مرتفع دانست که حجمی یک طبقه با سقفی ارگانیک و بیضی شکل به آن متصل شده است.

نمونه موردی خانه سالمندان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت نمونه موردی خانه سالمندان در آلمان

تعداد صفحات: 27 اسلاید پاورپوینت

حجم فایل: 3 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

نمونه موردی خانه سالمندان خارجی در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *