دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود پروژه مرمت کنیسه‌ی کلیمیان ارومیه

دانلود پروژه مرمت ابنیه

پروژه مرمت کنیسه‌ی کلیمیان ارومیه

کد محصول: M18

در این پروژه از archnovin.ir مرمت کنیسه‌ی کلیمیان در ارومیه ارائه شده است. این پروژه در قالب 170 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

پروژه مرمت کنیسه‌ی کلیمیان ارومیه

در فرهنگ معین معبد یهودی ونصاری را می گویند, درگذشته عربی معبد یهودی ونصاری را گفته اند وامروزه در عربی معبد یهودی را کنیس ,معبد نصاری را کنیسه ومعبد مسلمانان را جامع ومعبد بت پرستان را هیکل می گویند.عبادتگاه یهودیان را کنیسا هم می گویند .در لفظ فارسی کنیسا را کنیسه هم می گویند.

در این بنا که مومنان در مراسم مذهبی شرکت می کنندمعماری بدور دو قطب شکل گرفته است تابوت مقدس وبیماه( میزی که الواح شریعت روی آن قرار می گیرد.

پروژه مرمت کنیسه‌ی کلیمیان ارومیه

اروميه كه به موجب سنگ نوشته تاريخي حدود 260 سال از بناي آن مي‏گذرد باهمكاري مسئولين دولتي و شهرداري اروميه، در سال83 به همت خانواده محترم طبيبي مخصوصا آقاي دكتر طبيبي و با كمك اداره ميراث فرهنگي شهرستان اروميه و با حضور رئيس هيئت مديره انجمن کلیمیان ایران و زحمات فراوان آقاي پرويز آهوبيم عضو هيئت مديره و كميته املاك انجمن كليميان تهران بازسازي كنيسا قديمي اروميه با بودجه ی 5 میلیون تومان انجام شده است.در همین زمان ديواركشي گورستان كليميان اروميه در جهودلرداغي (تپه يهودي‏ها) آغاز شده و به اتمام رسيده است. کنیسای یهودیان ارومیه فعلا از لحاظ ساز ه ای مشکل حادی ندارد اما بدلیل اینکه کم کم در حال فراموشی است مشکل نابودی وتخریب آن احساس می شود بطوریکه مغازه های اطراف هم در حال تجاوز به آن واستفاده از آن به عنوان انبار وسیله هایشان می باشند. از این کنیسا در حال حاضر استفاده ی مذهبی نمی شود فقط پیرزنی در فضای سرایداری آن ساکن است وتالا ر اصلی کنیسا وایوان شرقی آن انباردمپایی های مغاز ه ی کناری است که کلید کنیسه هم در دست او می باشد.

بنا در حال حاضر بصورت تقریبا متروکه رها شده است اما به عنوان انباری برای مغازه های اطراف استفاده می شود والبته از بخش سرایداری آن یک خانم مسن جهت سکونت استفاده می شود.

پروژه مرمت کنیسه‌ی کلیمیان ارومیه

درب ورودی: کنسا دارای دو درب ورودی است یکی از قسمت غربی کلیسا که تقریبا ورودی فرعی محسوب می شود وورودی از بازار نجارهاست ورودی دیگر که از سمت خیابان مطهری است ورودی اصلی محسوب می شودجنس هردو درب ورودی از آهن است که زمانی رنگ طوسی داشته اکنون این درقسمت های مختلف زنگ زده شده است.روی دری که ورودی از طرف خیابان مطهری است طرح شمعدان که از علامت های یهودیان است کار شده است.

پروژه مرمت کنیسه‌ی کلیمیان ارومیه

نمای ساختمان در جایی که تالار اصلی پشت آن قرار دارد از آجر می اشد که البته همراه باسقف مرمت شده است.در ایوان سقف دار جلوی فضای تالار نما را با گچ کار کرده اند.

نمای خارجی کنیسا آجری می باشد کنیسا دارای دو ایوان غربی وشرقی است که  سقف وسازه ی زیر این ایوان ها از چوب است ودر نما آجری می باشند.

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت کنیسه‌ی کلیمیان ارومیه

تعداد صفحات: 170 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 10 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود پروژه مرمت کنیسه‌ی کلیمیان ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *