دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخیپروژه معماری اسلامی

دانلود پروژه مرمت کلیسای گوی تپه در ارومیه

دانلود پروژه مرمت ابنیه

پروژه مرمت کلیسای گوی تپه ارومیه

کد محصول: M9

در این پروژه از archnovin.ir   پروژه مرمت کلیسای گوی تپه در ارومیه ارائه شده است. این پروژه در قالب 110 اسلاید پاورپوینت آماده شده است.  در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

پروژه مرمت کلیسای گوی تپه ارومیه

پروژه مرمت کلیسای گوی تپه ارومیه

با توجه به تحقیقات و مشاهدات انجام شده مشخص می شود که این کلیسا متعلق به دو دوره می باشد. قسمتا داخلی دیوارها از خشت خام و قسمت بیرونی آن از آجر هاي قزازی بوده. با توجه به این مشاهدات و گفته های افراد مطلع کلیسا اول با دیوارهایی از خشت خام و سقفی مسطح ساخته شده بوده است و قدمتی در حدود 150 سال داشته است ولی بعدا به علت خرابی ناشی از به آتش کشیدن و تاراج کلیسا و در حدود 59 سال پیش بازسازي شده است که این کار توسط افراد خود روستا و همچنین کارشناسان انگلیسی انجام گرفته و این بار کلیسا با آجر قزاقی و سقف شیروانی کهسازه آن نیزاز چوب و تیرهاي خرپائی بوده بنا شده است و با پیروزی انقلاب اسلامی و مهاجرت کردن اکثر مسیحیان به کشور هاي خارجی این بنا مورد بی توجهی اهالی فعلی روستا قرار گرفته است و چیزی به جر چند دیوار از این اثر جا نمانده است.

پروژه مرمت کلیسای گوی تپه ارومیه

 همان طور که اشاره شد سقف این بنا به صورت شیروانی بوده ولی اثري از آن بر جا نمانده است. همچنین کلیه دیوارهاي بنا با مصالح بنایی ساخته شده و همگی باربر هستند به منظور ایستائی بیشتر بنا همهمچنین عملکرد منظم و همزمان دیوار ها ما بین خشکه چینی و و آجر چینی تیر هاي چوبی قرار دارد که نقش کلاف افقی را در ساختمان هاي کنونی ایفا می کند ، همچنین پی این با نیز از جنس سنگ با شفته آهکی است.

از عناصر سازه ای بنا می توان به تیرهای چوبی اشاره نمود که احتمالا محلی برای نشستن تیر هایي سازه خرپایی سقف بوده اند که در قسمت فوقانی دیوار ها و در دل آن ها قرار دارند.

تنها سقف به جا مانده از بنا سقف قسمت برج ناقوس می باشد که سازه آن را تیر های چوبی درخت تبریزی تشکیل می دهند و در طبقات مختلف برج به صورت های متفاوت اجرا شده اند بدین صورت که در طبقه اول تیرهای اصلی به صورت تک تر و با پوشش کاهگل یا گوری گل که زیر و روی آنها آجر کاری شده و درطبقه دوم به صورت ترهای اصلی دوبل و باز هم با پوشش گوری گل و حصیر و در طبقه سوم با پوشش تیرهای اصلی به صورت تکی و همچنین پوشش آنها کاهگل و سپس ورق گالوانزه است.

پروژه مرمت کلیسای گوی تپه ارومیه

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت کلیسای گوی تپه در ارومیه

تعداد صفحات: 110 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 5 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه مرمت کلیسای گوی تپه ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *