دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود پروژه مرمت قلعه جلال الدین در خراسان

دانلود پروژه مرمت ابنیه

پروژه مرمت قلعه جلال الدین در خراسان

کد محصول: M29

در این پروژه از archnovin.ir مرمت قلعه جلال الدین در خراسان  ارائه شده است. این پروژه در قالب  45 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

پروژه مرمت قلعه جلال الدین در خراسان

 

قلعه جلال الدین درست در وسط گرمه و جاجرم کمی نزدیکتر به گرمه و بر بالای کوه مرتفعی قرار گرفته که اطراف آن را دشتهای وسیع احاطه کرده است و از فاصله های دور حالت مخروطی بودن این کوه و موقعیت قلعه روی آن نظر هر بیندده را به خود جلب می کند. ابتدا در نگاه اول تصویر می شود که این بنا یک کاروانسرا است و این سوال پیش می آید که به چه مظور این کاروانسرا بر بالای کوهی که از هر طرف با شیب تند به دشت منتهی می شود ساخته شده ولی هر چه بیشتر به آن نزدیک می شویم به عظمت و موقعیت دفاعی آن زیاد تر پی می بریم.

پروژه مرمت قلعه جلال الدین در خراسان

برای دسترسی به این بنای عظیم به جز راه باریک از حاشیه چشمه که مستقیما به ورودی قلعه منتهی میشود راه دیگری وجود ندارد،به جز پیاده و با اسب امکان دستری به آن غیر ممکن است. البته در مرمتی که اخیرا صورت گرفته است پلکانی از کنار چشمه به سمت بالا برای سهولت در رفت و امد ساخته شده است.

 

در مورد نحوه استفاده از این اثر باید گفت بنایی در چنین موقعیت دفاعی کم نظیر ئ مشکل از نظیر دسترس بودن و قرار گرفتن بر فراز قله کوهی که از آن متوان به شعاع حدود سی کیلومتر راه دیده بانی کرد به جز یک دژ نظامی مستحکم چه مورد استفاده دیگری متوان داشته باشد. دیوارهای عظیم و قطور و برج با روی خلل ناپذیر و یک ورودی مشرف بر قسمت اعظیم دشت و چشمه اب دامنه کوه کاربرد نظامی آن را تایید می کند.

 

وضع کلی و طرح  قلعه جلال الدین در خراسان شمالی
طرح کلی این بنا شش ضلعی است و در هر ضلع آن یک برج دایره ای شکل مثل پنجه شیر بر بریدگیهای کوه چنگ انداخته و چنان صلابت و استحکامی را القا می کند که گویی هیچ قدرتی نمی تواند پنجه آن را از کوه بر دارد.

دیواره های خارجی و بلند در بعضی از قسمتهای شمالی از ناهمواری های کوه تبعیت می کند. سنگهای به کار رفته در نمای خارجی بنا تا اندازه ای صاف می باشد. ارتفاع دیوار خارجی در برجها از بیرون حدود 15 متر و قطر آن 5 متر است.

دانلود پروژه مرمت ابنیه

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت قلعه جلال الدین در خراسان

تعداد صفحات: 45 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 4 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

پروژه مرمت قلعه جلال الدین در خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *