نمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی فرهنگسرا خارجی

دانلود پاورپوینت دو نمونه موردی مجموعه فرهنگی هنری خارجی

نمونه موردی فرهنگسرا خارجی

پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرا خارجی

کد محصول: m23

در این پروژه از archnovin.ir به تحلیل و بررسی دو نمونه موردی فرهنگسرا خارجی همراه با پلانها و تصاویر پرداخته شده است. این پروژه در قالب 57 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

  •  مرکز هنرهای نمایشی دل کانال اثر جان ناوارو در اسپانیا

ناوارو در طراحی مرکز هنرهای نمایشی دل کانال مادرید اسپانیا، به نحو پیچیده ای از تکنولوژی روز استفاده نموده. شهر مادرید مرکز مهم فرهنگی، سیاسی و هنری اسپانیا می باشد. این شهر با پذیرا بودن اجرای تئاترها، کنسرت ها و جشنواره های متعدد، پایتخت شادی در اروپا نامیده شده و از لحاظ غنای آثار و ابنیه تاریخی در میان پایتخت های اروپایی بسیا ر مورد توجه می باشد.

سایت پروژه تئاتر دل کانال (Teatros Del Canal) یک بلوک کامل شهری را از آن خود کرده و ساختمان به نحوی آزاد در سایت مستقر شده و تنها از یکسو به ساختمان مجاور متصل است. فرم ساختمان به نحوی است که در دو نقطه، فضای باز شهری را به درون سایت کشیده و ضمن ایجاد جداره ای پویا و متحرک، ساختمان را به سه بنای نیمه مستقل تفکیک نموده که گویی پوسته ای، آنها را به یکدیگر پیوند می زند. به واسطه چنین گشودگی هایی است که صلابت این بنای عظیم  و مرتفع شکسته شده و ساختمان، مقیاسی انسانی تر یافته.

از میان سه بنای نیمه مستقل؛ دو ساختمان اصلی به سالن های نمایش و فضاهای ارتباطی آنها اختصاص یافته و توده سوم که جداره رو به خیابان آن قرمز رنگ می باشد، تمامی فضاهای تفریحی، تجاری،اداری، رستوران ها و کافه ها را در خود جای داده و به خوبی از دید به حیاط داخلی و منظر خیابان بهره می برد. فضاهای این مرکز فرهنگی هنری شامل یک سالن اصلی تئاتر، دو سالن کوچکتر و 12 کلاس درس می باشد.

بدیهی است که در طرح بنای ساختمان هایی که دارای سالن اجرای کنسرت می باشند، طراحی سیستم آکوستیک از اهمین بالایی بر خوردار است. این پروژه از نظر به کارگیری تکنولوژی صدا شایان توجه است. ناوارو برای پنهان کردن سیستم های کنترل صدا از فوم آکوستیک استفاده نمود و سیستم طراحی صدا به نحوی چند منظوره طراحی شد که در مواقع مختلف و انواع چیدمان صندلی ها قابل تنظیم باشد.

پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرا خارجی

  • مجتمع فرهنگی گتی اثر ریجارد مایر در لس آنجلس

مجتمع فرهنگی گتی، نمونه ای موفق از معماری سفید ریچارد مایر  (Richard Meier)  می باشد که، بخش عمده ای از فعالیت حرفه ای خود را در تببین اصول آن سپری نمود.

مایر پس از آغاز به کار حرفه ای، خیلی زود در سال 1984 موفق به کسب جایزه پرایتز گردید و در مدت زمان اندکی توانست معماری خود را با احجام اقلیدسی و نماهای تخت و سفید در عرصه بین المللی مطرح نماید. دغدغه اصلی او خلق فضا با دست بردن و بازی با حجم، سطح، شکل و نورپردازی است، به نحوی که فضای خلق شده دارای نظمی منطبق با معیارهای انسانی مخاطبین باشد.

مجتمع فرهنگی گتی با هزینه  733 میلیون دلار، در لس آنجلس آمریکا ساخته شد. ترکیب بنا با توپوگرافی اطراف و ایجاد باغ های پلکانی همراه با مصالحی سفید، چشم اندازی خیال انگیز را در مقابل دیدگان بازدیدکنندگان قرار می دهد. جنوب و غرب سایت را اقیانوس آرام احاطه کرده و کوه های سانتامونیکا از سمت شمال با سایت پروژه همسایه است که شامل انبوه ساختمان های به هم پیوسته و باغ های وسیع می باشد.

مجتمع فرهنگی گتی سالانه پذیرای 1.3 میلیون بازدیدکننده است، این آمار آن را در زمره پر مخاطب ترین بناهای فرهنگی آمریکا قرار می دهد. این بنا که “آکروپولیس مدرن” خوانده می شود یکی از دو شعبه موزه “پل گتی” به شمار می رود که مشخصا به نمایش نقاشی، طراحی، مجسمه و کتب مربوط به اروپای پیش از قرن بیستم اختصاص دارد. در ضمن این مرکز، 6 حوزه دیگر نیز دارد: انیستیتو تحقیقاتی گتی با فرمی دایره ای شکل، انیستیتو حفاظت از آثار باستانی و منابع طبیعی، بنیاد گتی و بخش اداری در قالب سه ساختمان. به علاوه این مرکز شامل؛ کافه تریا، تالار کنفرانس با گنجایش 450 نفر، رستورانی 3 طبقه با ظرفیت 650 نفر و کتابخانه با 9 میلیون جلد کتاب و 2 میلیون عکس هنری می باشد.

پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرا خارجی

نمونه موردی فرهنگسرا

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت دو نمونه موردی مجموعه فرهنگی هنری خارجی

تعداد صفحات: 57 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 5 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

پاورپوینت مجموعه فرهنگی خارجی، دیاگرام مجتمع فرهنگی گتی،  نقد و بررسی مرکز هنرهای نمایشی خارجی، پلان اتوکدی  فرهنگسرا گتی، نمونه موردی فرهنگسرا، دیاگرام فرهنگسرا خارجی، پلان فرهنگسرا خارجی، نمونه موردی فرهنگسرا خارجی

پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرا خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *