نمونه موردی موزهنمونه موردی موزه داخلی

دانلود پاورپوینت موزه ایران باستان (موزه ملی ایران) همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی موزه داخلی

نمونه موردی موزه ملی ایران باستان

کد محصول: m1

در این پروژه از archnovin.ir کاملترین تحلیل بزرگترین موزه باستان شناسی ایران یعنی موزه ایران باستان ارائه شده است. این پروژه در قالب 58 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

نمونه موردی موزه ملی ایران باستان

 موزه ملی ایران با قدمتی حدود 60 سال،نه تنها بزرگترین موزه باستان شناسی و تاریخ ایران است،بلکه از نظر تنوع و کیفیت آثار،یکی از چند موزه بزرگ جهان نیز محسوب می شود.این بنا با هدف نگهداری و پژوهش در آثار گذشتگان،معرفی ونمایش وانتقال میراث آنها به آیندگان،ایجاد و تقویت تفاهم میان اقوام وملل،شناخت و نمایش سهم آنها در فرهنگ و تمدن جهانی،کمک و تلاش در بهبود و افزایش میزان دانش عمومی مردم،به ویژه پژوهشگران برپا شده است.

در طرح معماری موزه ایران باستان سعی شده است هماهنگی لازم را با موضوع و اشیاء داخل آن داشته و با تاریخ کشور نیز مرتبط و پیوسته باشد . نمای عمومی ساختمان موزه ، به شکل کاخ فیروزآباد فارس ساخته شده است و رنگ آجرهای آن نیز به پیروی از معماری عصر ساسانی سرخ تیره انتخاب شده است.

محل موزه یران باستان به نحو سنجیده ای در نقطه ای از شهر تهران که قابل دسترسی از تمام نقاط باشد تعیین گردیده است و امکان گسترش آن و فضای سبز نیز برای آن لحاظ شده است.

نمونه موردی موزه ملی ایران باستان

موزه ملی ایران دارای 7500 متر مربع زیر بنا و شامل سه طبقه زیر زمین ، همکف و طبقه فوقانی است . طبقه زیرین آن محل برگزاری نمایشگاههای موقت ، طبقه همکف آن محل نمایش آثار پیش از تاریخ و تاریخی ، و بخش لرستان است . همچنین کتابخانه و سالن سخنرانی نیز در این طبقه واقع شده است . طبقه فوقانی نیز به آثار دوره اسلامی ، تالار قرآن و تالار گنجینه اختصاص دارد . بطور کلی می توان موزه را به سه بخش تقسیم کرد که معیار این طبقه بندی ادوار مختلف تحول در تاریخ ایران است و عبارتست از : دوران پیش از تاریخ دوران تاریخی و دوران اسلامی .

نور ساختمان موزه ملی ایران باستان به طور طبیعی و با نیروی الکتریسیته تامین شده است برای نورگیری طبیعی پنجره های بلند در دو ضلع شرقی و غربی تالارها تعبیه و دو حیاط خلوت یا پاسیوی مرکزی در میان تالارها منظور شده است .

از دیگر بخشای موزه ملی ایران می توان به سالن نمایش و بخش تحقیقاتی تاریخی و همچنین واحد عکاسی و آزمایشگاه شیمی اشاره کرد که مجموعاً مکانهایی هستند برای تحقیق و پروژهش در زمینه های تاریخی و بالاخص باستانشناسی . کتابخانه تخصصی این موزه که بالغ بر 20 هزار جلد کتاب را در خود جای داده ، پذیرای درخواست دانشجویان و محققان در رشته باستان شناسی ، تاریخی و تاریخ هنر می باشد.

نمونه موردی موزه

نمونه موردی موزه ملی ایران باستان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت موزه ایران باستان (موزه ملی ایران) همراه با پلانها و تصاویر

تعداد صفحات: 58 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 5 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

انواع موزه، برنامه فیزیکی موزه ایران باستان، پاورپوینت موزه ایران باستان، پلان اتوکدی موزه ایران باستان، دانلود نمونه موردی موزه، دانلود نمونه موردی موزه ایرانی، دیاگرام موزه ملی ایران، سایت پلان موزه ایران باستان، سیرکولاسیون موزه ایران باستان

نمونه موردی موزه ملی ایران باستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *