نمونه موردی موزه داخلینمونه موردی موزه

دانلود پاورپوینت موزه زمان همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی موزه داخلی

نمونه موردی موزه زمان در تهران

کد محصول: m3

در این پروژه از archnovin.ir به تحلیل و بررسی موزه ساعت (موزه زمان) در تهران پرداخته شده است. این پروژه در قالب 36 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

نمونه موردی موزه زمان در تهران

موزه‌ی ساعت یا تماشاگه زمان  در خرداد ۱۳۷۸ در عمارتی دو طبقه  تاسیس شد. طبق اسناد موجود باغ فعلی موزه که تا پیش از این در دست وراث عبدالله خان منصور بوده است، در سال ۱۳۴۶ توسط حسین خداداد خریداری شد و از آنجایی که این فرد به هنر علاقه‌مند بود، تصمیم گرفت آن را به یک اثر هنری تبدیل کند. وی ساختمانی از خشت و گل در آن بنا نهاد که ۱۰ سال بعد تغییراتی در آن اعمال شد و اسکلت چوبی آن به آهنی تبدیل شد و تغییراتی درون بنا داده شد.

استادانی نظیر استاد کاشی برای معماری بنا، مهندس ابتکار به عنوان مشاور ساختمان و طراحان گچبری نظیر حاج عبدالکریم نوید تهرانی، استاد فرهاد یحیی پور و حاج علی شیخی نیز در ساخت این بنای زیبا همکاری کردند. گچبری‌های زیبایی که در این بنا به چشم می‌خورد، درون ساختمان ترکیبی از سبک فرنگی و ایرانی و در سردرها و حاشیه‌ها ترکیبی از سبک قاجاریه و جدید است. از نکات قابل ذکر دیگر این است که اتاقی در این بنا وجود دارد که به اتاق اصفهانی‌ها معروف است و گچبری‌های آن کار سه برادر هنرمند به نام آقایان روحانی است. گچبری‌های اتاق اصفهانی‌ها برگرفته از اتاق موسیقی کاخ عالی قاپو اصفهان و مربوط به دوره‌ی صفویه است. در اتاق تابلویی به نام تابلوی آفرینش نیز گچبری شده است. در تماشاگه زمان شما می‌توانید سیر تکاملی ابزارهای سنجش زمان را در آن مشاهده کنید، از نمونه‌های اولیه، ساعت‌های مکانیکی تا نمونه‌های امروزی‌تر.

نمونه موردی موزه زمان در تهران

نمونه موردی موزه

 

تماشاگه زمان نخستين موزه ساعت در ايران ، از موزه هاي وابسته به اداره کل موزه هاي بنياد مستضعفان است که در خرداد ماه 1378 افتتاح گرديد. اين مجموعه فرهنگي با به نمايش گذاردن ابزارهاي زمانسنجي روايتگر تاريخ علم زمانسنجي است که قدمتي چهار هزار ساله دارد.

تماشاگه زمان مکاني است که بخشي از تلاشهاي بشري در زمينه ساخت انواع ابزارهاي سنجش زمان را به نمايش گذارده است. در بخش فضاي باز اين موزه ، ماکت انواع ساعتهاي ابتدايي نظير ساعتهاي آفتابي، آبي، شني، سوختي و آبي مکانيکي به چشم مي خورد که بازديدکنندگان مي توانند از نزديک با شکل و نحوه کارکرد ساعتهاي بسيار قديمي آشنا شوند.

نمونه موردی موزه زمان در تهران

در داخل ساختمان موزه که از دو طبقه تشکيل شده، سير تکامل انواع ساعتهاي مکانيکي متعلق به قرن هفدهم تا بيستم ميلادي در معرض نمايش قرار گرفته است، ساعتهايي نظيرساعت شاهيني، آونگي، روميزي، ديواري و ايستاده که هر يک از آنها تلفيقي از هنر و صنعت ساعت سازي را به تصوير مي کشد. گويي هنرهاي مختلفي همچون مجسمه سازي، ميناکاري، معرق و … در چرخ دنده هاي زمان تجلي يافته اند.

در طبقه دوم موزه ساعتهاي جيبي معمولي و ساعتهاي جيبي سفارشي متعلق به شخصيتهاي برجسته تاريخي و سياسي، ساعتهاي ويژه اي چون ساعت کارت زني، شيفت نگهباني، ساعت کشتي و همچنين ساعتهاي مچي در انواع مختلف دستبندي و دو زمانه به چشم مي خورد. در بخش تقويمها نيز با تقويمهاي مختلف ايراني، معرفي شخصيتهاي برجسته در امر تقويم نويسي، ماکت قديمي ترين سند تاريخدار ايراني (کتيبه بيستون) رو به رو مي شويم که از بخشهاي جالب اين موزه محسوب مي شود و علاقه مندان خاص خود را دارد .

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت موزه زمان همراه با پلانها و تصاویر

تعداد صفحات: 36 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 3 مگابایت

 

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

پاورپوینت موزه ساعت، دیاگرام موزه زمان، موزه تماشاگه زمان، نقد و بررسی موزه ساعت، پلان اتوکدی موزه ساعت ، نمونه موردی موزه زمان در تهران

نمونه موردی موزه زمان در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *