دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود پروژه مرمت خانه نیما یوشیج

دانلود پروژه مرمت ابنیه

دانلود پروژه مرمت خانه نیما یوشیج

کد محصول: M13

در این پروژه از archnovin.ir مرمت خانه نیما یوشیج ارائه شده است. این پروژه در قالب 63 اسلاید پاورپوینت آماده شده است.  در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پروژه مرمت خانه نیما یوشیج

با قدم زدن میان بافت قدیمی شهر و روستاهایمان یکی از باشکوه ترین مشخصه های معماری سنتی ایران را در طراحی خانه ها می توان کاملاٌ مشاهده کرد و آن پایبندی معمار به اصول و اعتقاداتش میباشد . انسانی که از میان خودمردم با فرهنگی همسان با آن آمد ، تا صادقانه خانه ای بسازد که محلی برای زندگی باشد و این صداقت معمار است که حیات جاودانه به این بناها می بخشد و بدینگونه خانه ها ، مساجد ، مدرسه هایمان همه و همه محل اجتماع تمامی مبانی اخلاقی شدند .

با عبور از کوچه های قدیمی ، ساختار درون گرای خانه ها به منظور حفظ حریم خصوصی یشان را می توان دید و آرامش حاکم بر این خانه ها را ، از بیرون نیز می توان درک کرد ، همچنین در فضای خارج از خانه نیز حال و هوایی مشابه وجود دارد ، ساباط هایی که با طول 3 الی 4 متر در مقابل درهای ورودیشان بر روی پیاده روها گذاشته شده تا عابران و مهمانان از آفتاب شدید و باد و باران محفوظ بمانند و سکویی در کنار در ورودی به منظور نشستن و یا گذاشتن بار و رفع خستگی ، تمامی این عوامل بیانگر احترامی است که ساکنین آن خانه به رهگذران می گذاشتند.

و اما درهای ورودی که در طراحی آن نیز حسابگر بودن معمار را می توان دید . قرار دادن دو کوبه با دو فرم مختلف ، یکی چکشی یکی افراد مذکر توسط آن حضور خود.

را پشت در اعلام کرده و دیگری حلقه ای که مخصوص زنان است تا شخصی که برای باز کردن در می آید مشخص باشد که پشت در مرد است یا زن.

 این تنها بخشی از اتفاقاتی است که در پشت در رخ می دهد ، در حالیکه اوج احترام و تکریم متقابل میان معمار و صاحبخانه با گشوده شدن در صورت می گیرد در همان گام نخست مهمان با توجه به ارتفاع کم در و بلند بودن آستانه آن ، حالت تعظیم را پذیرفته و با سری پایین ورودی متواضعانه را برای میزبان تداعی می کند .

بعد از داخل شدن به خانه در ابتدا فضای هشتی مشاهده می شود – که الزاماٌ فرم آن هشت ضلعی نمی باشد، به همین جهت به این فضا معمولاٌ مکثگاه گفته می شود – محلی برای خوش آمد گویی و انتظار که دور تا دور آن سکویی قرار گرفته جهت نشستن ، زیرا وسعت برخی از خانه ها آنقدر بود که زمان زیادی طول می کشید تا خود صاحبخانه برای خوش آمدگویی نزد مهمان برسد. به همین بر روی سقف این فضاها با توجه به توان مالی صاحبخانه کاشی کاری های زیبا با نقاشی های چشم نواز و یا حداقل شمسه ای کوچک تعبیه می شد تا مهمان طی مدتی که در آنجا حضور دارد ، خسته و کم حوصله نشود.

بعد از فراخوانده شدن مهمان توسط صاحبخانه ، ابتدا از راهرویی با زاویه ی نود درجه عبور کرده که فرم آن نیز در محفوظ ماندن قسمت های داخلی خانه بی تاثیر نمی باشد و در عین حال کنج نود درجه ی آن باعث شده ، ناخواسته سر را به پایی افکنده و علاوه بر حفظ حالت تواضع ، دقت بیشتری جهت عبور ار پله های ورودی حیاط مرکزی بشود.

خانه نیما یوشیج که یکی از زیبا ترین ساختمان های روستای یوش می باشد توسط پدر بزرگ نیما در سال 1207 ساخته شده این خانه دست خانواده بوده تا اینکه در سالهای بعد از انقلاب پس از آنکه این خانه تا مدت ها خالی از سکنه ماند مردم گاهی اوقات به خاطر اینکه خانه ی اربابی بود به بنا کم لطفی کردند و از مصالح موجود در بنا نیز استفاده می کردند علاوه بر آن به مرود ایام بر اثر عوامل جوی و عوامل دیگر رو به تخریب نهاد . سرانجام در شهریور سال 1372 هجری شمسی بنا به وصیت نیما پیکر وی را از شاه عبدالعظیم به یوش در حیات مرکزی خانه اجدادی  به خاک سپرده شد و نیز در سال 1373 هجری شمسی به خاطر موقعیت فرهنگی بنا که زادگاه یکی از مفاخر ایران است و بلحاظ قدمت و شیوه خاص معماری ، بقایای ساختمان در ردیف خانه های با ارزش تاریخی فرهنگی خریداری شد تا پس از مرمت و بازسازی ، از این بنا به عنوان موزه نیما استفاده گردد . در سال 1305 شمسی نیما پدرش را از دست داد و سرپرست خانواده شد و در همین سال با عالیه دختر میرزای شیرازی نوه ی میرزا جهانگیر ازدواج کرد در سال 1309 به آستارا رفت و در دبیرستان حکیم نظامی به تدریس مشغول شد . در سال 1311 به تهران بازگشت و از آنجا به یوش آمد .

نیما تمام تابستان را در یوش بسر می برد و در این مورد می گوید : یوش وطن من است و من وطنم را دوست دارم . آری باید حمیت و وفاداری نیما را نسبت به وطن و زادگاهش ، تحسین کرد.

دانلود پروژه مرمت خانه نیما یوشیج

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت خانه نیما یوشیج

تعداد صفحات: 63 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 3 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود پروژه مرمت خانه نیما یوشیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *