دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود پروژه جامع مرمت مدرسه دارالفنون

دانلود پروژه مرمت

دانلود پروژه جامع مرمت مدرسه دارالفنون

کد محصول: M20

در این پروژه از archnovin.ir مرمت مدرسه دارالفنون ارائه شده است. این پروژه در قالب 76 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پروژه جامع مرمت مدرسه دارالفنون

دارالفنون نام مدرسه ای است که به ابتکار امیرکبیر در زمان ناصر الدین شاه، برای آموزش علوم و فنون جدید در تهران تأسیس شد. می توان گفت که دارالفنون نخستین دانشگاه در تاریخ مدرن ایران می باشد. این بنا در آبان 1375 با شماره ثبت 1748 در لیست آثار تاریخی ایران ثبت گردید.

پس از سفر امیرکبیر به روسیه، وی متوجه نیاز فوری کشور به مرکز آموزش عالی گردید. لذا از ابتدای صدارت تلاش خود را برای ایجاد این مرکز آغاز نمود. ولی متاسفانه خود وی هیچگاه شاهد افتتاح آن نشد.

دانلود پروژه جامع مرمت مدرسه دارالفنون

 چرا که نخستین دسته از اساتید به سرپرستی دکتر یاکوب ادوارد پولاک، دو روز پس از دستگیری و تبعید امیرکبیر به تهران رسیدند و طبیعتا با استقبال گرمی مواجه نشدند. دارالفنون در روز یکشنبه ششم دی ماه 1230 برابر با پنجم ربیع الاول 1268 قمری، سیزده روز پیش از قتل امیرکبیر و با حضور ناصرالدین شاه، آقاخان نوری صدراعظم جدید و گروهی از دانشمندان و معلمین ایرانی و اروپایی با 30 نفر شاگرد رسما گشایش یافت.

دانلود پروژه جامع مرمت مدرسه دارالفنون

دارالفنون مجهز به آزمایشگاه فیزیک و شیمی و داروسازی، چاپخانه، کتابخانه، سفره خانه یا غذاخوری می باشد. در یکی از اتاق های آن دو اسکلت برای آموزش دانشجویان پزشکی نگهداری می شد. در نیمه اول سال 1304 قمری نیرالملوک وزیر علوم با همکاری امین السلطان وزیر مالیه با خرید و تخریب خانه های ساکنان ضلع جنوبی مدرسه، تالار بزرگ نمایش را ساخت تا ناصرالدین شاه، که در سفر فرنگ با تئاتر آشنا شده بود، در آن به تماشای تئاتر بپردازد. از آن زمان در اصلی مدرسه در خیابان همایون بسته و دری به خیابان ناصریه سابق و ناصر خسرو فعلی گشوده شد.

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

 

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه جامع مرمت مدرسه دارالفنون

تعداد صفحات: 76 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 7 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *