نمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی فرهنگسرا داخلی

دانلود پاورپوینت تحلیل تئاتر شهر تهران همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی فرهنگسرا داخلی

دانلود نمونه موردی تئاتر شهر تهران

کد محصول: m20

در این پروژه از archnovin.ir به تحلیل و بررسی تئاتر شهر تهران همراه با پلانها و تصاویر پرداخته شده است. این پروژه در قالب 52 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود نمونه موردی تئاتر شهر تهران

تئاتر شهر تهران در منطقه اي از مركز شهركه به واسطه وجود دانشگاه تهران و كتابفروشي هاي خيابان انقلاب وجهه فرهنگي دارد استقرار يافته است و به همين دليل با بافت زمينه و همسايگانش هماهنگ است . ساختمان تئاتر شهر در گوشه اي از پارك دانشجو واقع شده است . طراح ، با نزديك كردن ساختمان به خيابان اصلي و نشاندن آن برصفه اي كه با مسيرهاي پياده و جوي هاي عريض آب از فضاي سبز پارك جدا مي شود ، آن را از بخش دنج و خلوت پارك جدا مي سازد ، و در عوض بنا را متوجه خيابان اصلي و چهارراه شلوغ ، وقايع و آمدوشدهاي شهر نشان مي دهد .

بناي تئاتر شهردر تقاطع خيابان هاي ولي عصر و انقلاب اسلامي ، در گوشه جنوب غربي پارك دانشجو قرار دارد . اين بنا استوانه اي به قطر تقريبي 34 متر و ارتفاع 15 متر است كه نماي خارجي آن تماما با كاشي فيروزه اي رنگ پوشيده شده و رواقي با ستون هاي كشيده و قاعده ستاره سه پر ، گرداگرد آن را فراگرفته كه با تيرهاي منحني ، سقف پيش آمده ساختمان را برپا نگه داشته است.

دانلود نمونه موردی تئاتر شهر تهران

بناي تئاتر 4 طبقه است . طبقه همكف به سالن انتظار و سالن نمايش اصلي 600 نفره اختصاص دارد . اين سالن نمايش استوانه اي در درون استوانه حجم اصلي است كه با آن هم مركز نيست . در طبقه زيرزمين چايخانه وفضاي خدماتي مربوط به تماشاگران ،  و فضاي پشتيباني صحنه واقع شده است . پلكاني كه به طبقه اول مي رود  تماشاگران را به بالكن سالن نمايش در اين طبقه هدايت مي كند . فضاهاي اداري ، كتابخانه و يك سالن نمايش/تمرين كوچكتر نيز در طبقه دوم استقرار يافته اند . طبقه سوم – فضاهاي روي بام مجموعه – مختص تاسيسات مجموعه است . سالن هاي نمايش ديگر مجموعه كه در خارج حجم اصلي و زير زمين برده شده اند ، در تحليل اثر دخالت دلده نشده اند.

كشاندن ساختمان به جنوبي ترين محدوده زمين ، صحني در جلوي آن پديد مي آورد ،و موجب مي شود كه منظر گسترده تري براي رهگذران چهاراه و خيابان به سوي بناي تئاتر مهيا شود . ساختمان تئاتر كه به دليل ارتفاع ، بزرگي زياد و شكل و شمايل متفاوتش در ميان همسايگان خود كاملا متمايز است به واسطه وجود اين صحن وسيع اهميت بيشتري نيز پيدا مي كند . قرار دادن تابلوها و پرده هاي اعلان نمايش ، و گاه برگزاري نمايش هاي خياباني در اين صحن توجه عابرين را جلب مي كند و به اين ترتيب فضاي تئاتر با خيابانهاي اطراف پيوند مي خورد . از سوي ديگر تئاتر و ارك به دلايل متعدد ، منجمله نوع طراحي محوطه باز پيوند محكمي ندارد ، به اين ترتيب كه پارك زاتا ميتوانست مكاني زنده ، فعال و شاداب براي فعاليت هاي عمومي باشد و خيابان هاي اصلي و فعاليت هاي تجاري/ اداري اطراف را تلطيف كند قدري مهجور و بلاتكليف بنظر ميرسد. (چنانچه ساختمان تئاتر قدري به عمق پارك كشانده مي شد ، پارك به مقدمه اي براي ورود به تئاتر تبديل مي گشت و به اين ترتيب هم پارك زنده تر و موثرتر مي شد و هم سلسله مراتب رسيدن به تئاتر صورت بندي  پيدا مي كرد).

نمونه موردی فرهنگسرا

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل تئاتر شهر تهران همراه با پلانها و تصاویر

تعداد صفحات: 52 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 5 مگابایت

 

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

پاورپوینت تئاتر شهر تهران ، دیاگرام تئاتر شهر تهران،  نقد و بررسی تئاتر شهر تهران، پلان اتوکدی تئاتر شهر تهران، نمونه موردی فرهنگسرا، دیاگرام فرهنگسرا داخلی، پلان فرهنگسرا داخلی، نمونه موردی فرهنگسرا داخلی

دانلود نمونه موردی تئاتر شهر تهران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *