دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

دانلود پروژه مرمت خانه حیاتی در ساری

دانلود پروژه مرمت ابنیه

پروژه مرمت خانه حیاتی در ساری

کد محصول: M15

در این پروژه از archnovin.ir مرمت خانه حیاتی در ساری ارائه شده است. این پروژه در قالب 102 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

پروژه مرمت خانه حیاتی در ساری

مرمت خانه حیاتی

خانه یاتی بافت کاملا قدیم ساری، محله مسجد جامع یا چاله مسجد میباشد. بنا مسکونی بوده و مربوط به یکی از علمای ساری به نام حاج آقا حیاتی بوده است.قدمت بنا به اوایل قاجار برمیگردد.موقعیت خانه در شهر ساری در نقشه زیر مشخص شده است.

بررسی معماری بنا
معماری این خانه همانند خانه های دیگر متاثر از معماری زمان خود(قاجاریه) بوده است. ورودی این خانه برخلاف خانه های دوره قاجار بدون سردر می باشدو حیاط پایین تر از سطح پیاده رو می باشد. این خانه از دو بخش تشکیل یافته است که بخش اول مربوط به دوران قاجاریه می باشد و بخش دوم که بعدها الحاق شده است احتمالا مربوط به دوره پهلوی می باشد.
بخش اول از سه اتاق در راستای هم تشکیل شده است که هرکدام به وسیله دری به هم مرتبط می شوند.اتاق میانی به عنوان هسته مرکزی عمل می کند و در گذشته به عنوان پذیرایی استفاده می شده است. به نظر می رسد زیرزمین خانه به عنوان آشپزخانه بوده است که در حال حاضر قسمتی از آن تخریب شده و هیچ استفاده ای از آن نمی شود.

پروژه مرمت خانه حیاتی در ساری

سقف داخلی خانه حیاتی ساری از چوب ساخته شده است که برای بناهای این منطقه امری رایج به شمار می‌رود. درب‌ها و حواشی پنجره‌ها نیز چوبی هستند. رطوبت یکی از عوامل اصلی است که باعث ایراد آسیب‌های فراوانی اعم از لکه‌های رطوبتی و رنگ پریدگی و پوسیدگی قسمت‌های چوبی سازه شده است. علاوه بر این عوامل انسانی و حیوانی، شرایط آب و هوایی، ترک و بسیاری از موارد دیگر سبب شده‌اند که این سازه به ترمیم و بازسازی نیاز داشته باشد. علیرغم این امر، تاکنون هیچ اقدام موثری جهت مرمت و بازسازی این خانه تاریخی صورت نگرفته است.

 

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت خانه حیاتی در ساری

تعداد صفحات: 102 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 15 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

پروژه مرمت خانه حیاتی در ساری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *