نمونه موردی موزهنمونه موردی موزه خارجی

دانلود نمونه موردی موزه هنر کیاسما همراه با پلانها و تصاویر کامل

نمونه موردی موزه خارجی

نمونه موردی موزه هنر کیاسما

کد محصول: m6

در این پروژه از archnovin.ir به تحلیل و بررسی موزه هنر معاصر کیاسما اثر استیون هال پرداخته شده است. این پروژه در قالب 44 اسلاید پاورپوینت آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

نمونه موردی موزه هنر کیاسما

یکی از معروفترین و شناخته شده ترین آثار استیون هال (Steven Holl)، موزه هنر معاصر کیاسما است. هنگامیکه موزه در سال 1998 افتتاح شد، در زمره کارهای شاخص وی هم به لحاظ معنایی و هم به لحاظ وسعت و نیز به عنوان نمودی از دید نقادانه و تئوری پردازانه استیون هال مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

منطقه انتخاب شده برای ساخت پروژه در میان ساختمان های مهمی چون پارلمان فنلاند اثر سارنین در غرب، ایستگاه با ابهت هلسینکی در شرق و ساختمان شهرداری اثر آلوار آلتو در شمال قرار گرفته است، سایت موزه نیز از دو طرف با خیابان های اصلی شهر و از یک سمت با خلیج کوچکی همجوار است.

در ایده بنا بیش از هر چیز در هم تنیدگی توده با هندسه شهر و پیرامون بنا که هریک به نحوی در شکل کالبدی منعکس شده اند، به چشم می آید که در نهایت به فرمی نا آشنا، اما زیبا و باصلابت می انجامد.

نمونه موردی موزه

 

در “هلسینکی” نور آفتاب بسیار ضعیف و زاویه تابش آن کم است، بنابراین بازتابیدن نور روز کلیدی برای تامین روشنایی فضاهای داخلی می باشد. از طرفی شکل رایج در طراحی موزه های چند طبقه این است که در میان فضاهایی که به صورت ستونی روی هم چیده شده اند تنها فضایی نور طبیعی از سقف می گیرد که در بالاترین سطح قرار گرفته باشد و روشنایی فضاهای پایین تر عمدتاً با نور مصنوعی تامین شود.

استیون هال دو راه حل برای این مشکل ارائه کرد: اول طراحی سقف منحنی برای مجموعه و تعبیه چند نورگیر بر روی آن به طوری که نور خورشید به راحتی با وجود زاویه پایین تابش به درون مجموعه و به طرف مرکز منحرف می شود. دوم نورگیر بزرگی در قلب پروژه، که تمام گالری ها را در سطوح مختلف روشن می سازد. این امر به دلیل فاصله داشتن جداره خارجی بنا از کف طبقات نیز آسان تر شده و امکان نوردهی از سقف به گالری ها فراهم آمده است. این نورگیری ها بر زیباهای فضاهای داخلی بنا، چندین برابر افزوده است و فضاهای متنوعی را خلق کرده است.

نمونه موردی موزه هنر کیاسما

این مجموعه علاوه بر کارکرد موزه پذیرای بسیاری از اتفاقات و فعالیت ها نیز می باشد که در حیات و پویایی پروژه نقش به سزایی دارند. فعالیت هایی چون اجرای موسیقی، نمایش و سمینارها. انحنایی که در پلان طراحی شده، باعث بوجود آمدن کیفیت های فضایی متفاوت، سیالیت، رمز آلود و غیرمنتظره بودن و نیز یکپارچگی فضاها شده به طوری که بازدید کنندگان در حین حرکت در موزه با پرسپکتیوهای متعدد و متفاوتی مواجه می شوند.

دراماتیک ترین فضای موزه، فضایی منحنی شکل است که میل به صعود و پویایی را به واسطه فرم اش تداعی می کند و در آن رامپی مشکی رنگ از جنس بتن دسترسی به گالری های طبقه بالا را امکان پذیر می سازد.

سالن همایش در طبقه همکف طراحی شده و یک ضلع آن سرتاسر شیشه می باشد، این امر امکان دید به فضا را برای ناظرین خارج از بنا مهیا می سازد و هنگام برگزاری جلسات بحث آزاد، جاذب بسیاری از بازدید کنندگانی است که در خارج از موزه مشغول قدم زدن می باشند.

این موزه شامل 25 گالری می باشد که تمام آنها بواسطه هندسه، حجم و تدابیر هوشمندانه دیگری که ذکر شد، از نور طبیعی برخوردارند. مصالح استفاده شده در فضاهای داخلی عمدتاً حالتی طبیعی دارند، نظیر گچ برای دیوارها و بتن مسلح برای کف ها.

نمونه موردی موزه هنر کیاسما

نمونه موردی موزه

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود نمونه موردی موزه هنر کیاسما همراه با پلانها و تصاویر کامل

تعداد صفحات: 44 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 5 مگابایت

 

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

پاورپوینت موزه کیاسما، دیاگرام موزه کیاسما، موزه کیاسما اثر استیون هال، نقد و بررسی موزه کیاسما، پلان اتوکدی موزه هنر معاصر کیاسما، نمونه موردی موزه کیاسما، نمونه موردی موزه خارجی، دیاگرام موزه خارجی.

نمونه موردی موزه هنر کیاسما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *