دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخیپروژه معماری اسلامی

دانلود پروژه مرمت حمام صفا قزوین

دانلود پروژه مرمت

دانلود پروژه مرمت خانه کلبادی

کد محصول: M11

در این پروژه از archnovin.ir مرمت حمام صفا قزوین ارائه شده است. این پروژه در قالب 86 اسلاید پاورپوینت آماده شده است.  در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پروژه مرمت حمام صفا قزوین

حمام صفا یا حمام حاج محمدرحیم در انتهای خیابان مولوی شهر قزوین واقع شده و از آثار دوره قاجاریه به شمار می رود. این حمام بر اساس کتیبه موجود در سال ۱۲۵۹ هجری قمری توسط حاجی حسن بن حاجی عبدالله تبریزی ساخته شده و یکی از مشهورترین و منحصر به فردترین حمام های شهر قزوین است.

بنای حمام به وسعت تقریبی ۱۱۰۰ مترمربع، از دو قسمت مردانه و زنانه تشکیل شده بود که هنگام احداث خیابان مولوی، قسمتی از حمام و ورودی آن تخریب و ورودی جدیدی برای آن ساخته شد.

این گرمابه دارای دو بخش و فضای مجزای زنانه و مردانه می باشد که از ویژگی های آن محسوب میشود.مصالح به کار رفته در ساخت حمام عبارتند از سنگ، آجر، سنگ مرمر و ملاط ساروج. ورودی قسمت زنانه گرمابه صفا از داخل کوچه مجاور بوده که راه پله ای ورودی را به قسمت مرکزی حمام متصل می سازد. بخش زنانه کوچک‌تر از بخش مردانه است. ورودی قسمت مردانه از خیابان مولوی می باشد که دو سرباز حجاری شده در سنگ مرمر در ستونهای طرفین خودنمایی می کند.

دانلود پروژه مرمت حمام صفا قزوین

و کتیبه‌ای از سنگ مرمر به خط نستعلیق زیبا بالای سردر قرار داده شده‌است که در آن نام سازنده حمام و تاریخ ساخت آن درج شده‌است.

پس از گذشتن از سردر کوچکی که بر اثر احداث خیابان به بنا ملحق گردیده به فضای سربینه که تناسبات نگینی دارد، منتهی می گردد. اگر چه وسعت این فضا چندان بزرگ نیست ولی تناسبات هماهنگ، ابعاد در سطح افق و قائم، فضایی باز، دلگشا و پرنور بوجود آورده است.

دانلود پروژه مرمت ابنیه تاریخی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت حمام صفا قزوین

تعداد صفحات: 86 اسلاید پاورپوینت 

حجم فایل: 5 مگابایت

 

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *