دانلود پروژه تحلیل فضای شهری

دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری شهرک غرب

پاورپوینت تحلیل فضای شهری

تحلیل فضای شهری شهرک غرب

نمونه موردی تحلیل فضای شهری

کد محصول: m35

در این پروژه از archnovin.ir به تحلیل و بررسی جامعی از شهرک غرب تهران پرداخته شده است. این پروژه در قالب 63 اسلاید پاورپوینت 26 صفحه word آماده شده است. در ادامه می توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

تحلیل فضای شهری شهرک غرب

شهرک به شهرهای کوچک اطلاق می‌شود، امّا با توجه به گسترش شهرها به محله‌هایی که به شکلی از محله‌های دیگر متمایز هستند(از نظر شهرسازی، جمعیت ساکن در آنها و…)، گاه از پیشوند «شهرک» برای نام گذاری آنها استفاده می‌شود. مانند: شهرک غرب، شهرک اکباتان و … شهرک ګل مریم کوچکترین شهرک تهران است که در تهران ارس است

شهرک غرب یکی از محله‌های مرفه‌نشین تهران، واقع در شمال غربی این کلان‌شهر است. این شهرک در گذشته محل اسکان خارجی‌هایی بود که وارد تهران می‌شدندو اکنون یکی از محله‌های منطقه ۲ شهرداری تهران است.

مجتمع مسکونی شهرک غرب در شمال غربی تهران‌، با طراحی و معماری مهندسان امریکایی و براساس مدل نمونه برج‌های مسکونی امریکایی ساخته و به همین دلیل نام این منطقه شهرک غرب شد. این شهرک در گذشته از مناطق خوش آب و هوا و محل اسکان خارجی‌هایی بود که وارد تهران می‌شدند.

شهرک غرب در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع و دارای هفت فاز مسکونی است‌. از خیابان‌های مشهور شهرک به خیابان ایران‌زمین‌، گلستان‌، مهستان‌، هرمزان‌، زرافشان و گل‌افشان می توان اشاره کرد. که اکثر خانه‌هایی که در این خیابان‌ها وجود دارند ویلایی و شخصی هستند. از مشخصه این خانه‌ها سقف‌های شیروانی‌ آنها است‌. در کنار این منازل‌، آپارتمان‌ها و برج‌های بلند نیز به چشم میآید؛ مانند برج‌های تهران و هرمزان‌، که قبل از انقلاب اسلامی ساخته شده‌اند. در سال‌های اخیر، وجود مراکز خرید و چند مجتمع تجاری در شهرک غرب‌، باعث شده تا بسیاری برای گذران اوقات فراغت خود از سایر نقاط شهر به این منطقه بروند.
مجتمع تجاری گلستان‌، مجتمع تجاری ایران‌زمین‌، مرکز خرید سپهر و جدیدترین آنها که مجتمع تجاری میلاد نور است‌، با عرضه کالاهای مختلف‌ مشتریان بسیاری دارند.

در سال ۱۳۴۰ «مجتمع مسکونی شهرک غرب» در شمال غربی تهران، با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و براساس مدل نمونه برج‌های مسکونی ایالات متحده آمریکا ساخته و به همین دلیل نام این منطقه شهرک غرب شد.

این شهرک در گذشته محل اسکان خارجی‌هایی بود که وارد تهران می‌شدند؛

در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی، متخصصان و صنعت گرانی که برای گسترش فعالیت‌های علمی و صنعتی به ایران آمده بودند، در «مجتمع مسکونی شهرک غرب» و چندخانه ویلایی آن زمان ساکن شدند و طرح‌های شهرسازی به سبک جدید و کاملاً متفاوت با تهران قدیم توسط شرکت‌های ساختمانی خارجی در زمین‌های تقسیم شده اطراف روستای تاریخی خوردین آغاز شدند.

خیابان بندی‌ها و بلوارهای زیبا و عریض و امکان دسترسی سریع به چندین بزرگراه اصلی تهران از جمله بزرگراه‌های چمران(پارک وی)، نیایش، یادگار امام، همت، شیخ فضل‌الله نوری و حکیم، سامانه ترافیکی بسیار مطلوبی را در این قسمت از شهر تهران به وجود آورده‌است.

وجود خانه‌های ویلایی متعدد که جمعیت بسیار کمی را در خود جای داده‌اند، باعث شده تا سکوت و زیبایی خیابان‌های فرعی شهرک غرب، زبان‌زد تهرانی‌ها باشد. در تازه‌ترین نتیجه مسابقه «کوچه خوب شهر تهران»، گذر اردیبهشت خیابان ایران زمین از میان ۲۵۰۰ گزینه، به عنوان بهترین کوچه منطقه ۲ تهران انتخاب شده‌است.

تحلیل فضای شهری شهرک غرب

خیابان‌های بن‌بست بسیاری در این محله وجود دارند که علّت اصلی طراحی آنها به این شکل، بالا بردن امنیت و آرامش هرچه بیشتر ساکنان بوده‌است (ابتدای این بن بست‌ها دارای راهبند و اتاقک نگهبانی است و در انتهای آنها فضای باز دایره مانندی جهت دور زدن خودروها در نظر گرفته شده و پس از آن پیاده رو به فضای سبز یا پیاده روی خیابان اصلی پشت متصل است که در محل تلاقی مجدداً درب فلزی یا اتاقک نگهبانی دیده می‌شود، بدین وسیله کلیه رفت و آمدها در صورت توافق اهالی کنترل می‌شود).

 

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری شهرک غرب تهران

تعداد صفحات:63 اسلاید پاورپوینت +26 صفحه ورد

حجم فایل: 5 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

تحلیل فضای شهری شهرک غرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *